“De paarden mogen in het licht.”
Wie is Sarah en wat is haar missie?
Bij ons thuis was het altijd een drukke bedoening met dieren. In onze buurt stonden we bekend als de “opvang” van dieren. “Breng ze maar naar Tas” zeiden ze dan. Poezen en honden kwamen vaak bij ons en wij kinderen wilde deze dieren ook altijd houden. De meeste gingen met een volle buik weer door naar een opvang, maar een enkeling bleef en kreeg later z’n bestemming. Zo hadden we ooit een jonge herdershond, die opgeleid werd tot politiehond. M’n vader was trots.
Mijn moeder sprak altijd met de dieren. Voor haar heel gewoon. Dat ga jij later ook doen Saar, zei ze dan. Jij hebt die kennis ook, net zoals mijn vader.
Die genas paarden in zijn tijd. Iedereen moest dan een beetje lachen, omdat mijn moeder vol zat met fantasieën. Later begreep ik pas dat haar fantasieën in wezen zicht waren in de toekomst en zij ook op die manier zaken doorkreeg in woord en beeld van dieren.
Toen ik jong was heb ik daar niets mee gedaan. Ik zag en hoorde ze wel, maar het was voor mij een soort van vanzelfsprekendheid. Ik reed paard in m’n jeugd tot mijn 18e. Ik was altijd met de paarden bezig. Ook daar kreeg ik veel door van angsten en overbelasting, maar ik wist toen nog niet wat ik daar mee moest. Ik kreeg het door maar kon nog niet communiceren.
Later, toen ik studeerde voor Herborist, gaf ik regelmatig massages op beurzen en daar kreeg ik bij het masseren steeds meer info door van de mensen. Wat er aan de hand was met deze mensen, hun verdriet en ziek zijn wist ik al voordat zij op de stoel of tafel plaatsnamen.
Ik vond het bijzonder en realiseerde me dat het “zicht” zich steeds meer aandiende en dat ik daar in toekomst toch echt wat mee wilde.
Maar ik kwam uit een nuchter gezin en ik zat in een nuchter vak en hield m’n inzichten altijd voor me.
Naarmate ik ouder werd kreeg ik steeds meer info door van dieren. Ik begon ook entiteiten te zien bij oude boerderijen en molens. Oude mannen die een pijpje stonden te roken voor de deur. Ik rook dan ook hun tabak. Ik woonde in het buitengebied en met de rust van het buiten kwam ook steeds meer het zicht.
In die tijd ben ik me meer gaan verdiepen in deze kennis en ik heb een aantal jaar terug besloten om me gericht op te gaan leiden. Om iets te gaan doen met deze gave en de wens van mijn moeder en grootvader nieuw leven in te blazen.
Ik heb ruim drie jaar gericht gestudeerd. Verschillende prachtige opleidingen bij ZoMa gedaan, van Reiki master tot Holistisch therapeut. Het was heel fijn dat ik deze kennis kon delen. Privé niet altijd makkelijk daar m’n omgeving kritisch reageerde en afbrak wat ik deed.
Het maar onzin vond wat ik deed. Zo kenden ze mij niet. Veel kritiek ervaren. Het was privé een eenzaam en moeilijk proces.
Het mooie daarnaast is dat ik met mijn hulp bij een grote springstal 2 jaar lang 37 paarden bij heb mogen staan in de healingen en enorm gegroeid ben ik het zicht. Heel veel zicht heb ik mogen geven aan eigenaren met onbegrepen gedrag van honden.
Beetje bij beetje kreeg ik mensen op m’n pad die klachten hadden waar ze niet vanaf kwamen, waarbij er op andere vlakken dan fysiek wat op te lossen viel.
Langzaam groei ik door en wens ik mens en dier op m’n pad. Paard en mens. Om inzichten te geven en licht te werpen op gedrag van dier en mens. Bewustwording te creëren waardoor een betere samenwerking mag ontstaan.
De paarden mogen in het licht.
Ik ben mijn moeder dankbaar voor haar fantasieën en de gedachte dat ik dit later ook zou gaan doen.
Ik draag deze website dan ook op aan haar, Franciska Schipperijn.
Dank mam voor jou zicht in mijn toekomst. Dank voor je ondersteuning en vertrouwen in het hier en nu.
Lieve groet Sarah
Wat anderen over mij zeggen
Tijdens een paardenevenement raakte ik met Sarah in gesprek en vertelde ik haar dat ik thuis een paard had staan wat heel erg boos en gefrustreerd was.
In de laatste maanden waren er enorme verbeteringen maar net dat laatste stukje kreeg ik niet weg. Ik ben blij dat ik Sarah heb laten komen want dit laatste stukje had ik zelf nooit gevonden. Paarden willen namelijk maar 1 ding weten en dat is ben ik veilig bij jou! Maar ik was niet eens veilig bij mij zelf laat staan dat hij dat kon zijn.
Sarah heeft mij mijn grootste levensblokkade onder ogen kunnen brengen en mij naar mijn veilige zelf kunnen begeleiden. De chemie tussen mijn paard (hij is inmiddels ook van mij) en mij is nu fantastisch. Ben blij dat Sarah op mijn pad is gekomen!
Sylvia – Vierhouten
Sarah heeft mijn paard op afstand behandeld. Van een onrustig en rillerig paard, naar ontspanning en rust. Het advies van een zo’n simpel middel als Magnesium was Super!
Dank Sarah, fijn dat het ook op afstand kan. Ik kom weer bij je terug!
Sasja – België
Sarah heeft vier maanden met mijn 2 paarden gewerkt van uit een reading en verschillende healing sessies. Ook gaf zij tussendoor healings op afstand aan mijn paarden en keek met mij mee. Mijn paard Zazou had gescheurde pezen aan zijn achterbeen en liet ter nauwe nood mensen toe daar ze zeer angstig was. Sarah heeft veel kunnen betekenen voor Zazou. Ze heeft aan haar angsten uit het verleden gewerkt waardoor ze de behandeling aan haar achterbeen meer toe ging staan.
Ik ben Sarah zeer dankbaar voor haar ondersteuning in dit proces. Dank Sarah!
Marlou van Huet – Duiven
Ik heb onlangs een reiki behandeling (healing) gekregen van Sarah. Tijdens de sessie voelde ik hoe mijn rug helemaal warm werd. De energie begon weer te stromen. Het was een diepe aangename warmte die precies op de juiste plek zat. Zelfs na de behandeling bleef het gevoel nog prettig nagloeien.
Iduna Hobbema – Arnhem
Ik maak regelmatig gebruik van de diensten en kwaliteiten van Sarah die veel verder gaan dan alleen een healing. Ze werkt aan opruimen wat stagneert, energie weer laten stromen. Dat gaat laagje voor laagje en heeft tijd nodig. Ze voelt daarbij bijvoorbeeld kou, boosheid, vermoeidheid. Ze ziet beelden of hoort een stem. Ik voel soms verdriet of ontroering of niets. Een enkele keer was er een overleden persoon aanwezig waarmee iets geheeld mocht worden. Ik ben blij met de aandacht voor de spirituele kant die ik graag verder wil ontwikkelen.
Antionette – Oosterhout
Ik ben John, 73 jaar oud en woon in Oosterhout. Ik had bijna 2 jaar lang last van mijn achilles pees. Via een echo onderzoek bleek dat ik een gedeeltelijk gescheurde Achillespees had. De gebruikelijke therapieën hielpen niet.
Toen op een zaterdag Sarah naar mijn groenten tuin kwam kijken, zag zij dat ik nog steeds last had. Toen we zaten bood zij aan mijn AP met reik te behandelen. Ik vond dat prima en in een no-time was ik van mijn klachten af. En nu na een half jaar ben ik nog steeds pijnvrij. Ik ben Sarah erg dankbaar.
John – Oosterhout
Heb je een vraag voor jezelf of je paard?
Neem gerust contact met me op. Ik help je graag.

